Onze kern

Ilka Deltrap is de drijvende kracht achter Sketch out Loud. Opgeleid als 1e graads docent Beeldende Vorming, Cultuureducatie en Visual Design, begon haar avontuur als jonge ondernemer, docent en ontwerper in Antwerpen. Sindsdien volgt zij een boeiend zigzagpad langs deze drie domeinen. Ondernemerschap, Onderwijs en Ontwerp. De kern van al haar activiteiten is het prikkelen van nieuwsgierigheid, het verscherpen van de waarneming en het ontwikkelen van een creatieve, ‘playful’ mindset.

Ons team

Sketch out Loud bestaat uit een creatief team van zelfstandigen en samenwerkende partners. Wij ontwikkelen onze projecten samen met (educatieve) organisaties, scholen, opleidingen, leraren, leerlingen en studenten.

Onze missie

We willen prikkelen. Ogen openen. We willen nieuwsgierigheid en de aangeboren Visuele en Creatieve denkkracht ontwikkelen. Het is onze missie deze ontwikkeling een belangrijke plek te geven in het onderwijs en binnen lerende organisaties. Zo kunnen we leren om aandachtiger, helder en anders te waar te nemen, om uiteindelijk meer te zien.

Ons onderzoek

Sinds 1998 verdiepen we ons in ‘het Visuele & Creatieve Vermogen’. Waarom, Wie, Wat, Waar, Wanneer en vooral Hoe?

We onderzoeken de volgende thema’s binnen organisaties en het onderwijs:

  • Het belang van scherpe waarneming, visuele geletterdheid en Communicatie.
  • ‘Creatief & Innovatief denken’, mindset, skillset, toolset en playground.
  • ‘Wetenschap & Verbeelding’: vakoverstijgend, crosscurriculair, ‘Deep learning’.
  • Collectieve Creativiteit empathie en co-creatie in het onderwijs.

Onze nieuwsgierigheid

is groot, … naar jouw ervaringen en wensen m.b.t. bovenstaande thema’s. We willen hulpvragen en behoeftes inventariseren. Waar loop je tegenaan? Waar ben je enthousiast over of nieuwsgierig naar? Laat het ons weten via de mail. We gaan graag met je in gesprek.


Reacties

“Ik zou heel graag eens één dag in Ilka’s hoofd mee willen reizen!”
Astrid, deelneemster Training



“De uitleg over de werking van het brein vond ik heel interessant. Ik heb nu zelf ideeën, hoe ik deze breinkennis op een creatieve manier kan overbrengen in de groep. Voor kinderen is het erg stimulerend om te weten dat ze een kneedbaar brein hebben en hoe ze leren.” 
Karin, deelneemster Training



“Eye-opening!” 
Marcel, deelnemer Workshop



“Mooi om te zien, hoe snel Ilka van tien deelnemers een hechte groep weet te vormen.” 
Claudia, deelneemster Workshop



“Ik weet nu weer dat ik niet als een pipo voor de klas hoeft te staan, om leuk les te geven. Dat was ik echt even kwijt en dat lucht ongelooflijk op!” 
Anna, deelneemster Workshop